Opakování je matka moudrosti, a to platí i v tomto případě. Proto se pojďme společně podívat na to, jak probíhá dekarbonizace motoru vodíkem, jaké účinky má na chod a výkon motoru a proč je dobré absolvovat odstranění úsad pravidelně každým rokem.
Co je to dekarbonizace vodíkem
Dekarbonizace motoru představuje bezpečný proces, který odstraňuje karbonové úsady, jež se postupem času hromadí uvnitř motoru. Ty vznikají zejména spalováním paliva, a jakmile se nahromadí, mohou omezit výkon motoru, zvýšit spotřebu paliva a negativně ovlivnit emise. Dekarbonizace má za cíl obnovit původní výkon motoru a optimalizovat jeho chod.
Jak funguje vodíková dekarbonizace?
Vodíková dekarbonizace probíhá za pomoci speciálního zařízení, které přivádí směs vodíku a kyslíku do spalovacího prostoru motoru. Vodíkový plyn má schopnost reagovat s usazeninami, a tím je postupně rozpouští. Tento proces je šetrný k motoru a nevyžaduje žádné mechanické zásahy.
Vodík se při dekarbonizaci spaluje v motoru a tím pomáhá uvolňovat usazeniny, které jsou následně vyvedeny spolu s výfukovými plyny. Na rozdíl od mechanických metod, které mohou být invazivní a náročné jak časově, tak i finančně, je vodíková dekarbonizace rychlým a efektivním způsobem, jak vyčistit motor bez rizika poškození součástek pod kapotou i vašeho zdraví.
Vliv dekarbonizace na výkon motoru
Karbonové usazeniny, které se hromadí uvnitř motoru, značně ovlivňují jeho výkon. Omezují průchod vzduchu, zhoršují proudění paliva a vedou k neúplnému spalování. To má za následek vyšší spotřebu paliva, nižší výkon a zvýšené emise.
Vodíková dekarbonizace pomáhá tyto problémy eliminovat. Po dekarbonizování dochází k obnově správného proudění vzduchu a paliva, což vede k lepšímu spalování a zvyšuje efektivitu motoru. Výsledkem je hladší chod motoru, nižší spotřeba paliva a zlepšení výkonu vozu. Navíc motor produkuje méně emisí, což jistě oceníte zejména před STK kontrolou.
Proč je dobré auto pravidelně dekarbonizovat?
Jedním z hlavních důvodů pro pravidelnou dekarbonizaci motoru je udržení jeho dlouhodobého výkonu a životnosti. Karbonové usazeniny se hromadí v motoru neustále, a pokud se pravidelně neodstraňují, mohou způsobit závažné problémy. Postupné zanášení motoru snižuje jeho výkonnost, zvyšuje riziko nákladných oprav a v krajních případech může vést až k poškození drahých komponentů.
Pravidelná dekarbonizace také zajišťuje lepší spotřebu paliva. Úsady v motoru způsobují, že motor musí pracovat více, aby dosáhl stejného výkonu, což vede k vyšší spotřebě paliva. Jejich odstraněním se tak výrazně snižují náklady na palivo.
Jak často by se měla dekarbonizace provádět?
Obecně se doporučuje provádět dekarbonizaci motoru alespoň jednou ročně, ideálně po najetí každých 20 000 až 30 000 kilometrů. Přesný interval však závisí na typu vozidla, stylu jízdy a kvalitě paliva, které tankujete.
Výhody vodíkové dekarbonizace
- Zvýšený výkon motoru – Motor po dekarbonizaci dosahuje vyššího výkonu díky lepšímu spalování a průtoku paliva. Pokud jste tedy měli problém vyjet sebemenší kopec, teď ho auto vysviští raz, dva.
- Nižší spotřeba paliva – Odstraněním karbonových usazenin přispějete také k lepšímu spalování paliva, což jde ruku v ruce s nižší spotřebou.
- Prodlužuje životnost motoru – Pravidelná údržba motoru pomocí dekarbonizace prodlužuje jeho životnost a snižuje riziko poruch dalších součástí.
- Snížení emisí – Dekarbonizace přispívá k lepšímu spalování a tím snižuje množství škodlivých emisí.
Pokud jste ve výše zmíněných příznacích zaneseného motoru poznali své vozidlo, nezapomeňte si objednat termín na dekarbonizaci motoru vodíkem. Během 60 minut autem proženeme směs vodíku a kyslíku, a zajistíme mu tak další desítky tisíc úspěšně najetých kilometrů.