Natankování špatného paliva
S touto nepříjemnou situací se řidiči setkávají zejména v situaci, kdy tankují palivo do půjčeného auta. Je zcela pochopitelné, že pokud jste zvyklí jezdit s naftovým automobilem a najednou máte natankovat do benzínového, znejistíte a v časovém presu či roztržité náladě můžete opravdu udělat chybu. Co po natankování špatného paliva dělat?
Natankoval jsem naftu do benzínu
Jestliže jste natankovali pár litrů nafty do z poloviny plné nádrže benzínu a ujeli jste pár kilometrů, není nutné panikařit. V nejbližší možné chvíli přilijte do nádrže aditiva, která vyčistí sací a vstřikovací ventily. Jakmile celou nádrž vyjedete, vyměňte palivový filtr. Je téměř jisté, že bude špinavější, než je zdrávo. Při několika dalších tankování nalijte do nádrže také aditiva, která vám pomohou vyčistit veškeré zbytky nafty.
Že jste „nakrmili“ benzínový automobil zplna naftou jistě poznáte hned při prvním pokusu o nastartování – nafta je oproti benzínu velmi hustá, a tak si s ní motor jen tak neporadí. Auto vám nepůjde nastartovat a pokud ho nastartujete, za krátkou chvíli poznáte, že něco není v pořádku. Při nízkých otáčkách nemusí být okamžitě jasné, že jste natankovali špatné palivo. Ovšem jakmile se zvýší akcelerace, auto se začne vzpouzet a cukat. V tomto případě musíte zavolat odtahovou službu.
Natankoval jsem benzín do dieselu
Natankovali jste benzín do téměř plné nádrže nafty a sotva jste ujeli pár desítek kilometrů? S touto situací vám opět pomůže láhev aditiv, které stačí přilít do nádrže s palivem a ujet dostatečné množství kilometrů. Aditiva očistí vstřikovací součásti a díky jejich opětovnému nalití při dalším tankování nafty se ústrojí postupně dočistí bez nutnosti navštívit autoservis.
Pokud jste ale natankovali plnou nádrž benzínu do dieselového auta, čeká vás přivolání odtahové služby a návštěva autoservisu. Benzín není stavěný na vysoké teploty, kterých je v dieselovém motoru potřeba dosáhnout. Proto je benzín velmi rychle zahřívaný a důsledkem toho může dojít k rozsáhlému poškození vstřikovačů a turbodmychadla.
Starý známý trik, který aplikují laxní řidiči, aby ušetřili pár stovek, se jim v důsledku může pěkně prodražit. Přidávat benzín do nafty v zimě je holý nesmysl! Benzín totiž novější naftové vozy dokáže hravě poškodit a pravidelným přimícháváním, byť jen pár litrů benzínu do nafty vám ručíme, že auto za pár nádrží zcela zlikvidujete. Řidičům doporučujeme tankovat aditivovanou naftu, která zajistí spolehlivé starty a pohodlnou jízdu dieselovým vozem i v chladných zimních měsících, kdy denní teploty klesají až k -15°C. A pokud se o auto v zimě chcete pořádně postarat, přečtěte si náš článek 5 rad jak připravit auto na zimu.
Jak se vyvarovat této situaci?
Vždy si zkontrolujte, že na víčku od palivové nádrže je umístěný štítek, který jasně říká, zda máte nádrž naplnit benzínem nebo naftou. Pokud tam takový štítek není, tak si jej tam vylepte sami, aby se vám právě nestalo, že natankujete špatné palivo. Pro ty, kterým to přeci jen nestačí, vymysleli výrobci preventivní řešení. Benzínová vozidla jsou totiž vybavená užším hrdlem a do otvoru se naftová tankovací pistole nevejde. Majitele dieselových vozidel ovšem bohužel žádné takové opatření nemají.
Pokud nevíte, zda provést dekarbonizaci motoru, jsme tu pro Vás. Vyčistili jsme již tisíce aut a rádi provedeme dekarbonizaci i na tom Vašem. Stačí se nám ozvat přes formulář, nebo zavolat na 792 767 337.
Pro více informací o dekarbonizaci a novinek ze světa aut nás sledujte na Instagramu nebo Facebooku.