Dekarbonizace motoru vodíkem

Karbonové úsady jsou velkým strašákem jak dieselových, tak i benzinových motorů a je potřeba jich jednou za rok automobil zbavit. K tomu vám pomůže právě dekarbonizace motoru vodíkem.

Jak to funguje?
Dekarbonizace motoru vodíkem

Co je to dekarbonizace motoru vodíkem

Jedná se o šetrnou cestu v boji proti karbonu v motoru a nejen v něm. Konkrétně jde o odstranění karbonových úsad z motoru a jeho dalších součástí. Karbon se totiž nachází také na turbodmychadle, vstřikovačích a dalších, velmi nákladných součástech. Kromě těchto dílů je dekarbonizace velmi efektivní při čištění filtru pevných částic a dalších úzkých míst, do kterých se mechanickou cestou téměř vůbec nedostanete.

Jak dekarbonizace vodíkem funguje

Při dekarbonizaci vodíkem není potřeba rozebírat motor vozidla. Do sání vzduchu se připojí speciální přístroj, který do motoru vhání směs kyslíku a vodíku, u osobních automobilů běžně v množství 18 litrů/min. Pro dosažení kýženého výsledku je potřeba zahřát motor na běžnou provozní teplotu a motor nechat běžet na 2000 otáček. Jakmile dojde k jejímu zvýšení, začnou se karbonové úsady měnit na plyn, díky reakci jménem pyrolýza. Postupně veškeré úsady odejdou společně s výfukovými plyny ven z automobilu. Během procesu sublimace usazeného karbonu může z výfuku vycházet také větší množství kouře, většinou u silně zanesených vozů karbonem.

Příznaky, že je dekarbonizace potřeba

Odhalit správný čas na dekarbonizaci motoru může být v některých situacích oříšek. Příznaky se mohou projevit najednou nebo postupně, a i zkušený řidič může mít problém rozpoznat postupně se projevující změny. Proto je dobré vsadit na prevenci a předejít tak zbytečnému poškození motoru a jeho nákladných součástí. Dekarbonizaci motoru doporučujeme provést od 40 – 50 tis. km a poté pravidelně každý rok.

Snížení výkonu

Ztráta výkonu je někdy velmi těžko rozpoznatelná, protože jde o postupný proces. zkušený řidič si ale může všimnou, že auto už není tak rychlé v předjíždění, do kopce musí víckrát podřadit a obecně se zdá, že je auto líné. jestliže máte pocit, že v místech, kde jste spolehlivě řadili čtyřku nyní auto špatně táhne a má problém i s trojkou, navštivte jednu z našich poboček, kde vám s dekarbonizací motoru rádi poradíme.

Zvýšená spotřeba

Pokud se průměrná spotřeba vozidla během delšího intervalu zvedla o litr či dva, nemusí být na vině pouze nešetrná jízda řidiče. může se jednat například také o karbonové úsady na vstřikovačích, které jsou na jakékoliv nečistoty velmi citlivé a tak výrazně zvyšují spotřebu.

Nepravidelný chod motoru

Zdá se vám, že začíná ručička na otáčkoměru kolísat a při jízdě neslyšíte vlastního slova? na vině mohou být karbonové úsady, které jsou příčinou nepravidelného chodu motoru. v tomto případě byste měli co nejdříve navštívit autoservis či jednu z našich poboček, na které vám provedou dekarbonizaci vodíkem a pomohou odstranit karbon z motoru a jeho součástí.

Auto neprojde emisemi

Jestliže se množství karbonu nahromadí až do takové míry, že vám z výfuku vychází šedý, až černý kouř, nechte motor vozidla dekarbonizovat – emisemi totiž určitě neprojdete. Dekarbonizace motoru vodíkem může být způsobem, jak snížit kouřivost motoru, ale můžete ji využívat také jako prevenci a na stk si zajistit stále stejné hodnoty naměřených emisí.

Problém s DPF filtrem

Filtr pevných částic je jedním z těch, který bohužel zanedbání péče o motor odskáče jako jeden z prvních. Jeho pořízení je velmi nákladné, a přitom se jeho poškození dá velmi snadno předejít. Stačí svůj vůz nechat jednou ročně projít dekarbonizací vodíkem a karbonové úsady „vypálit“ ze všech součástí motoru.

Jak často se doporučuje provádět dekarbonizaci motoru

Vodíková dekarbonizace se doporučujeme provádět každý rok, minimálně jako prevenci před možnými škodami v důsledku zanesení jednotlivých součástí motoru karbonovými úsadami. Za pouhých 60 minut ročně si ušetříte desítky hodin v autoservisu s řešením možných poruch motoru.

Pokud však patříte mezi majitele automobilů s motorem 1.6 FSI, 1.2 TCe a mnohé další, které mají sklony ke tvorbě karbonových úsad v motoru, doporučujeme vám provádět dekarbonizaci vodíkem každých 15 000 km.

Co vše dekarbonizace vyčistí

Vodíková dekarbonizace motoru nevyčistí karbonové úsady pouze z něj. Celý proces čištění probíhá v dalších součástech do kterých se budete dostávat velmi složitě.

Ventily

Postupné usazování karbonu kolem ventilů má za následek špatnou těsnost, což znamená, že do motoru proudí nedostatečné množství paliva a vzduchu a dochází tak k postupnému poklesu výkonu motoru. dekarbonizace vodíkem umí vyčistit spodní části ventilů, kde celý proces dekarbonizace vodíkem začíná.

Písty a pístní kroužky

V důsledku špatného spalování paliva a oleje, se na pístech a pístních kroužcích tvoří karbonové úsady. postupně tak dochází ke zvýšenému opotřebovávání těchto součástí motoru, a to kvůli jejich nedostatečnému promazávání. karbonové úsady na pístech a pístních kroužcích mají za následek také zvýšenou kouřivost a slyšitelně hlučnější chod motoru.

Lambda sondy

Tyto senzory kyslíku je potřeba udržovat v čistotě, protože zajišťují správnou regulaci palivové směsi. pokud jsou zanesené karbonovými úsadami, stávají se nespolehlivými. lambda sondy dávají jednotce špatné signály o poměru co2 ve výfukových plynech. podle toho poté jednotka upravuje dávkované množství paliva. pokud jsou sondy zanesené, jednotka dostává špatné informace a to zvyšuje spotřebu vozidla a zvyšuje tvorbu karbonu.

Vstřikovací trysky

Tyto malé součásti mají za úkol dopravit do motoru optimální množství paliva. jestliže jsou vstřikovací trysky zanesené karbonem, dochází ke zvýšení spotřeby automobilu a větší tvorbě karbonu kvůli nedokonalému spalování.

Katalyzátor

Jestliže jste neprošli emisemi nebo se vám výrazně zvýšila kouřivost z výfuku, na vině je nejspíš přílišné množství karbonových úsad v katalyzátoru. právě tato část zadržuje látky, které jinak putují do ovzduší.

Svíčky

Velmi častým místem, na kterém se karbonové úsady nacházejí jsou svíčky. vzhledem k tomu, že se nacházejí ve spalovací komoře se není čemu divit. zakarbonované svíčky způsobí neúplné zapálení směsi paliva. v důsledku toho se sníží účinnost motoru a automaticky dochází ke zvýšení tvorby karbonu na ostatních dílech.

EGR ventily

EGR ventil vrací část výfukových zplodin zpět do sání, kde se mísí společně s palivem a vzduchem. Jeho hlavní funkce je, že má pomáhat snižovat emise vozidla. Vodík někdy umí EGR ventil částečně vyčistit, ale čím dále je egr ventil od spalovací komory, tím účinnost čištění klesá. Také záleží na typu motoru a proto nemusí dojít k pročištění egr ventilu tak, jak by bylo potřeba. V takovém případě doporučujeme po vodíkové dekarbonizaci provést mechanické vyčištění EGR ventilu.

Výsledný efekt po dekarbonizaci

Již při nastartování vozidla jistě poznáte rozdíl. dekarbonizace motoru vodíkem má značný vliv na hladký chod motoru, bez kolísání hodnot na otáčkoměru. Při otočení klíčku v zapalování je auto živější, avšak přesto tišší a jakmile sešlápnete plynový pedál, poznáte také rozdíl v jeho hbitosti. Dalším výrazným efektem je výrazné snížení spotřeby, až o 15%. Efekt, který vy nevidíte a odehrává se pod kapotou, je výrazné prodloužení životnosti motoru. Dekarbonizací vodíkem předejdete vzniku častých poruch a vyhnete se tak nákladným opravám, které byste byli nuceni v autoservise zaplatit. No a jako bonus se vám výrazně sníží emise, což jistě oceníte před povinnou stk.

Pokud se chcete o dekarbonizaci dozvědět více, přečtěte si zkušenosti z řad našich spokojených zákazníků.

  • Co je to dekarbonizace motoru vodíkem

    Jedná se o šetrnou cestu v boji proti karbonu v motoru a nejen v něm. Konkrétně jde o odstranění karbonových úsad z motoru a jeho dalších součástí. Karbon se totiž nachází také na turbodmychadle, vstřikovačích a dalších, velmi nákladných součástech. Kromě těchto dílů je dekarbonizace velmi efektivní při čištění filtru pevných částic a dalších úzkých míst, do kterých se mechanickou cestou téměř vůbec nedostanete.

    Ceník dekarbonizace
  • Jak dekarbonizace vodíkem funguje

    Při dekarbonizaci vodíkem není potřeba rozebírat motor vozidla. Do sání vzduchu se připojí speciální přístroj, který do motoru vhání směs kyslíku a vodíku, u osobních automobilů běžně v množství 18 litrů/min. Pro dosažení kýženého výsledku je potřeba zahřát motor na běžnou provozní teplotu a motor nechat běžet na 2000 otáček. Jakmile dojde k jejímu zvýšení, začnou se karbonové úsady měnit na plyn, díky reakci jménem pyrolýza. Postupně veškeré úsady odejdou společně s výfukovými plyny ven z automobilu. Během procesu sublimace usazeného karbonu může z výfuku vycházet také větší množství kouře, většinou u silně zanesených vozů karbonem.

    Ceník dekarbonizace
  • Příznaky, že je dekarbonizace potřeba

    Odhalit správný čas na dekarbonizaci motoru může být v některých situacích oříšek. Příznaky se mohou projevit najednou nebo postupně, a i zkušený řidič může mít problém rozpoznat postupně se projevující změny. Proto je dobré vsadit na prevenci a předejít tak zbytečnému poškození motoru a jeho nákladných součástí. Dekarbonizaci motoru doporučujeme provést od 40 – 50 tis. km a poté pravidelně každý rok.

    Snížení výkonu

    Ztráta výkonu je někdy velmi těžko rozpoznatelná, protože jde o postupný proces. zkušený řidič si ale může všimnou, že auto už není tak rychlé v předjíždění, do kopce musí víckrát podřadit a obecně se zdá, že je auto líné. jestliže máte pocit, že v místech, kde jste spolehlivě řadili čtyřku nyní auto špatně táhne a má problém i s trojkou, navštivte jednu z našich poboček, kde vám s dekarbonizací motoru rádi poradíme.

    Zvýšená spotřeba

    Pokud se průměrná spotřeba vozidla během delšího intervalu zvedla o litr či dva, nemusí být na vině pouze nešetrná jízda řidiče. může se jednat například také o karbonové úsady na vstřikovačích, které jsou na jakékoliv nečistoty velmi citlivé a tak výrazně zvyšují spotřebu.

    Nepravidelný chod motoru

    Zdá se vám, že začíná ručička na otáčkoměru kolísat a při jízdě neslyšíte vlastního slova? na vině mohou být karbonové úsady, které jsou příčinou nepravidelného chodu motoru. v tomto případě byste měli co nejdříve navštívit autoservis či jednu z našich poboček, na které vám provedou dekarbonizaci vodíkem a pomohou odstranit karbon z motoru a jeho součástí.

    Auto neprojde emisemi

    Jestliže se množství karbonu nahromadí až do takové míry, že vám z výfuku vychází šedý, až černý kouř, nechte motor vozidla dekarbonizovat – emisemi totiž určitě neprojdete. Dekarbonizace motoru vodíkem může být způsobem, jak snížit kouřivost motoru, ale můžete ji využívat také jako prevenci a na stk si zajistit stále stejné hodnoty naměřených emisí.

    Problém s DPF filtrem

    Filtr pevných částic je jedním z těch, který bohužel zanedbání péče o motor odskáče jako jeden z prvních. Jeho pořízení je velmi nákladné, a přitom se jeho poškození dá velmi snadno předejít. Stačí svůj vůz nechat jednou ročně projít dekarbonizací vodíkem a karbonové úsady „vypálit“ ze všech součástí motoru.

    Ceník dekarbonizace
  • Jak často se doporučuje provádět dekarbonizaci motoru

    Vodíková dekarbonizace se doporučujeme provádět každý rok, minimálně jako prevenci před možnými škodami v důsledku zanesení jednotlivých součástí motoru karbonovými úsadami. Za pouhých 60 minut ročně si ušetříte desítky hodin v autoservisu s řešením možných poruch motoru.

    Pokud však patříte mezi majitele automobilů s motorem 1.6 FSI, 1.2 TCe a mnohé další, které mají sklony ke tvorbě karbonových úsad v motoru, doporučujeme vám provádět dekarbonizaci vodíkem každých 15 000 km.

    Ceník dekarbonizace
  • Co vše dekarbonizace vyčistí

    Vodíková dekarbonizace motoru nevyčistí karbonové úsady pouze z něj. Celý proces čištění probíhá v dalších součástech do kterých se budete dostávat velmi složitě.

    Ventily

    Postupné usazování karbonu kolem ventilů má za následek špatnou těsnost, což znamená, že do motoru proudí nedostatečné množství paliva a vzduchu a dochází tak k postupnému poklesu výkonu motoru. dekarbonizace vodíkem umí vyčistit spodní části ventilů, kde celý proces dekarbonizace vodíkem začíná.

    Písty a pístní kroužky

    V důsledku špatného spalování paliva a oleje, se na pístech a pístních kroužcích tvoří karbonové úsady. postupně tak dochází ke zvýšenému opotřebovávání těchto součástí motoru, a to kvůli jejich nedostatečnému promazávání. karbonové úsady na pístech a pístních kroužcích mají za následek také zvýšenou kouřivost a slyšitelně hlučnější chod motoru.

    Lambda sondy

    Tyto senzory kyslíku je potřeba udržovat v čistotě, protože zajišťují správnou regulaci palivové směsi. pokud jsou zanesené karbonovými úsadami, stávají se nespolehlivými. lambda sondy dávají jednotce špatné signály o poměru co2 ve výfukových plynech. podle toho poté jednotka upravuje dávkované množství paliva. pokud jsou sondy zanesené, jednotka dostává špatné informace a to zvyšuje spotřebu vozidla a zvyšuje tvorbu karbonu.

    Vstřikovací trysky

    Tyto malé součásti mají za úkol dopravit do motoru optimální množství paliva. jestliže jsou vstřikovací trysky zanesené karbonem, dochází ke zvýšení spotřeby automobilu a větší tvorbě karbonu kvůli nedokonalému spalování.

    Katalyzátor

    Jestliže jste neprošli emisemi nebo se vám výrazně zvýšila kouřivost z výfuku, na vině je nejspíš přílišné množství karbonových úsad v katalyzátoru. právě tato část zadržuje látky, které jinak putují do ovzduší.

    Svíčky

    Velmi častým místem, na kterém se karbonové úsady nacházejí jsou svíčky. vzhledem k tomu, že se nacházejí ve spalovací komoře se není čemu divit. zakarbonované svíčky způsobí neúplné zapálení směsi paliva. v důsledku toho se sníží účinnost motoru a automaticky dochází ke zvýšení tvorby karbonu na ostatních dílech.

    EGR ventily

    EGR ventil vrací část výfukových zplodin zpět do sání, kde se mísí společně s palivem a vzduchem. Jeho hlavní funkce je, že má pomáhat snižovat emise vozidla. Vodík někdy umí EGR ventil částečně vyčistit, ale čím dále je egr ventil od spalovací komory, tím účinnost čištění klesá. Také záleží na typu motoru a proto nemusí dojít k pročištění egr ventilu tak, jak by bylo potřeba. V takovém případě doporučujeme po vodíkové dekarbonizaci provést mechanické vyčištění EGR ventilu.

    Ceník dekarbonizace
  • Výsledný efekt po dekarbonizaci

    Již při nastartování vozidla jistě poznáte rozdíl. dekarbonizace motoru vodíkem má značný vliv na hladký chod motoru, bez kolísání hodnot na otáčkoměru. Při otočení klíčku v zapalování je auto živější, avšak přesto tišší a jakmile sešlápnete plynový pedál, poznáte také rozdíl v jeho hbitosti. Dalším výrazným efektem je výrazné snížení spotřeby, až o 15%. Efekt, který vy nevidíte a odehrává se pod kapotou, je výrazné prodloužení životnosti motoru. Dekarbonizací vodíkem předejdete vzniku častých poruch a vyhnete se tak nákladným opravám, které byste byli nuceni v autoservise zaplatit. No a jako bonus se vám výrazně sníží emise, což jistě oceníte před povinnou stk.

    Pokud se chcete o dekarbonizaci dozvědět více, přečtěte si zkušenosti z řad našich spokojených zákazníků.

    Ceník dekarbonizace

Cena dekarbonizace vodíkem

Cena dekarbonizace vodíkem

Cena dekarbonizace vodíkem se určuje na základě objemu motoru. Ke každé dekarbonizaci dostanete zdarma základní diagnostiku vozu. Uvedené ceny jsou s DPH.

50 min

Objem motorudo 1 300 cm³


2 690 Kč
Objednat
60 min

Objem motorudo 1 900 cm³


2 990 Kč
Objednat
Oblíbené
70 min

Objem motorudo 2 500 cm³


3 290 Kč
Objednat
80 min

Objem motorudo 5 000 cm³


3 990 Kč
Objednat
120 min

Objem motorunad 5 000 cm³


5 990 Kč
Objednat

Samostatná diagnostika vozidla stojí 300 Kč. Čištění klimatizace interiéru ozónem stojí samostatně 550 Kč.

Cena dekarbonizace u Vás doma

Cena dekarbonizace vodíkem se určuje na základě objemu motoru. Cenu vám vždy spočítáme přímo na míru podle vašich objemů, počtu aut a vzdálenosti od nejbližší pobočky. Cena dopravy je 1000 Kč, takže čím více aut, tím více ušetříte!

V ceníku je kalkulován příklad pro objemy motoru do 1.9 ccm. Cena dopravy je 1000 Kč do vzdálenosti 40 km od nejbližší pobočky, za každý další kilometr poté 8 Kč/km. V rámci dekarbonizace provádíme diagnostiku a je možné přikoupit čištění klimatizace ozónem.

Cena dekarbonizace pro firmy

Ať už máte auta, autobusy nebo tahače, dokážeme nacenit a vyčistit jakýkoliv motor. Kalkulaci vám vždy rádi provedeme na míru. Na čištění můžeme dorazit přímo k vám do firmy.

K dekarbonizaci provádíme zdarma diagnostiku a čištění klimatizace a interiéru ozónem.

Kde najdete naše pobočky

Vyberte si nejbližší pobočku a objednejte se přes tlačítko, nebo rovnou zavolejte na telefon uvedený u každé pobočky. Pokud máte vhodný prostor, můžeme dojet přímo k Vám.