Dekarbonizace motoru vodíkem

Karbonové úsady jsou velkým strašákem jak dieselových, tak i benzinových motorů a je potřeba jich jednou za rok automobil zbavit. K tomu vám pomůže právě dekarbonizace motoru vodíkem.

Jak to funguje?
Dekarbonizace motoru vodíkem

Co to je a jak funguje

Co to je a jak to funguje

Dekarbonizace je šetrná a efektivní metoda odstranění karbonu z motoru a jeho dalších součástí. Karbon se totiž tvoří i na turbodmychadle, vstřikovačích a dalších, velmi nákladných součástkách. Kromě těchto dílů je dekarbonizace velmi efektivní také při čištění filtru pevných částic a dalších úzkých míst, do kterých se mechanickou cestou téměř vůbec nedostanete.

Při dekarbonizaci vodíkem není potřeba nic rozebírat. Do sání vzduchu připojíme speciální přístroj, který do motoru vhání směs kyslíku a vodíku, u osobních automobilů běžně v množství 18 litrů/min. Pro dosažení požadovaného výsledku zahříváme motor na běžnou provozní teplotu a necháme ho běžet na 2000 otáček. Jakmile dojde ke zvýšení teploty, začnou se karbonové úsady měnit na plyn díky pyrolýze. Postupně veškerý karbon odejde společně s výfukovými plyny. Celý proces je na 50-80 minut, a to podle objemu motoru.

 

Příznaky, že je dekarbonizace potřeba

Příznaky, že je dekarbonizace potřeba

Odhalit správný čas na dekarbonizaci motoru může být v některých situacích oříšek. Příznaky se mohou projevit najednou nebo postupně. Navíc i zkušený řidič může mít problém rozpoznat postupně se projevující změny. Proto je dobré vsadit na prevenci a předejít tak zbytečnému poškození motoru a jeho nákladným opravám. Dekarbonizaci motoru doporučujeme provádět od nájezdu 40–50 tis. km a poté pravidelně každý rok.

Snížení výkonu

Ztráta výkonu je někdy velmi těžko rozpoznatelná, protože jde o postupný proces. Zkušený řidič si ale může všimnou, že auto už není tak rychlé v předjíždění, do kopce musí víckrát podřadit a obecně je auto líné. Jestliže máte pocit, že v místech, kde jste spolehlivě řadili čtyřku, nyní auto špatně táhne a má problém i s trojkou, navštivte jednu z našich poboček Bez Karbonu.

Zvýšená spotřeba

Pokud se průměrná spotřeba vozidla během delšího intervalu zvedla o litr či dva, nemusí být na vině pouze nešetrná jízda řidiče. Může se jednat například také o karbonové úsady na vstřikovačích, které jsou na jakékoliv nečistoty velmi citlivé a tak výrazně zvyšují spotřebu.

Nepravidelný chod motoru

Zdá se vám, že začíná ručička na otáčkoměru kolísat a při jízdě neslyšíte vlastního slova? Na vině mohou být karbonové úsady, které jsou příčinou nepravidelného chodu motoru. V tomto případě byste měli co nejdříve navštívit autoservis či jednu z našich poboček, na které odstraníme karbon z vašeho motoru pomocí vodíkové dekarbonizace.

Auto neprojde emisemi

Jestliže se množství karbonu nahromadí až do takové míry, že vám z výfuku vychází šedý, až černý kouř, nechte motor vozidla dekarbonizovat – emisemi totiž určitě neprojdete. Dekarbonizace motoru vodíkem pomůže snížit kouřivost motoru, ale můžete ji využívat také jako prevenci a na stk si zajistit stále stejné hodnoty naměřených emisí.

Problém s DPF filtrem

Filtr pevných částic je jedním z těch, který bohužel zanedbání odskáče jako jeden z prvních. Jeho pořízení je velmi nákladné, a přitom se jeho poškození dá velmi snadno předejít. Stačí svůj vůz jednou ročně dekarbonizovat vodíkem a karbonové úsady „vypálit“ ze všech součástí motoru. Více o potížích s DPFkem, a jak je řešit, se dozvíte tady.

Jak často motor dekarbonizovat

Jak často motor dekarbonizovat

Vodíkovou dekarbonizaci doporučujeme provádět každý rok, minimálně jako prevenci před možnými škodami v důsledku zanesení jednotlivých součástí motoru karbonem. Za pouhých 60 minut ročně si ušetříte desítky hodin v autoservisu s řešením možných poruch motoru.

Pokud však patříte mezi majitele automobilů s motorem 1.6 FSI, 1.2 TCe a mnohé další, které mají sklony ke tvorbě karbonových úsad v motoru, doporučujeme provádět dekarbonizaci vodíkem každých 15 000 km.

Které díly dekarbonizace vyčistí

Které díly dekarbonizace vyčistí

Vodíková dekarbonizace si poradí s každou součástkou bez toho, aniž byste ji museli z auta demontovat. Přečtěte si, co karbon v jednotlivých dílech způsobuje a proč byste se ho měli co nejdříve zbavit.

Turbodmychadlo 

Během provozu se v turbodmychadle mohou hromadit karbonové usazeniny způsobené nedokonalým spalováním, což může snižovat jeho efektivitu a výkon. Dekarbonizace čistí tyto usazeniny, obnovuje hladký chod turbodmychadla a zlepšuje jeho reakci. Díky tomu se zvyšuje výkon motoru, snižují se emise a prodlužuje životnost celé pohonné jednotky.

DPF

O účincích dekarbonizace na filtr pevných částic se dozvíte tady.

Ventily

Postupné usazování karbonu kolem ventilů má za následek špatnou těsnost, což znamená, že do motoru proudí nedostatečné množství paliva a vzduchu a dochází tak k postupnému poklesu výkonu motoru. Dekarbonizace vodíkem vyčistí spodní části ventilů.

Písty a pístní kroužky

V důsledku špatného spalování paliva a oleje se na pístech a pístních kroužcích tvoří karbonové usazeniny. Postupně tak dochází k jejich zvýšenému opotřebení kvůli jejich nedostatečnému promazávání. Karbon na pístech a pístních kroužcích má za následek také zvýšenou kouřivost a hlučnější chod motoru.

Lambda sondy

Tyto senzory kyslíku je potřeba udržovat v čistotě, protože zajišťují správnou regulaci palivové směsi. Pokud jsou zanesené karbonem, nejsou už tak spolehlivé. Lambda sondy vysílají špatné signály o poměru Co2 ve výfukových plynech. Podle toho poté jednotka upravuje dávkované množství paliva. Pokud jsou sondy zanesené, jednotka dostává špatné informace a to zvyšuje spotřebu vozidla a zvyšuje tvorbu karbonu.

Vstřikovací trysky

Tyto malé součástky mají za úkol dopravit do motoru optimální množství paliva. Pokud jsou vstřikovací trysky zanesené karbonem, dochází ke zvýšení spotřeby a větší tvorbě karbonu kvůli nedokonalému spalování.

Katalyzátor

Pokud jste neprošli emisemi nebo se vám výrazně zvýšila kouřivost z výfuku, na vině je nejspíš příliš velké množství karbonu v katalyzátoru. Právě tato část zadržuje škodlivé látky, které jinak putují do ovzduší.

Svíčky

Velmi častým místem, na kterém se karbon nachází, jsou svíčky. Zakarbonované svíčky způsobují neúplné zapálení směsi paliva. V důsledku toho se sníží účinnost motoru a automaticky dochází ke zvýšení tvorby karbonu na ostatních dílech.

EGR ventily

EGR ventil vrací část výfukových zplodin zpět do sání, kde se mísí společně s palivem a vzduchem. Jeho hlavní funkcí je pomáhat při snižování emisí. Vodík někdy dokáže EGR ventil částečně vyčistit, ale čím dále je egr ventil od spalovací komory, tím účinnost dekarbonizace klesá. Také záleží na typu motoru, a proto nemusí dojít k pročištění egr ventilu tak, jak by bylo potřeba. V takovém případě doporučujeme po vodíkové dekarbonizaci provést ještě mechanické vyčištění EGR ventilu.

 

Prodloužení životnosti motoru

Prodloužení životnosti motoru

Dekarbonizace je efektivní metoda pro prodloužení životnosti motoru vašeho vozidla. Tento proces odstraňuje karbonové usazeniny, které se postupně hromadí v motoru a mohou vést k jeho předčasnému opotřebení. Tyto usazeniny způsobují zvýšené tření mezi pohyblivými částmi motoru, a snižují tak životnost jednotlivých dílů.

Při dekarbonizaci jsou odstraněny nečistoty z kritických míst. To zajistí hladší a efektivnější spalování, snížení teploty motoru a minimalizuje riziko vážných mechanických poruch. Motor tak pracuje v optimálních podmínkách, což přispívá k jeho delší životnosti a spolehlivosti.

Pravidelná dekarbonizace je proto nejen investicí do aktuálního stavu vašeho vozidla, ale i prevencí proti budoucím drahým opravám, což má přímý dopad na zachování jeho hodnoty a šetření vaší peněženky. Investicí pár tisíc ročně ušetříte nákladné opravy v rámci desetitisíců.



Obnovení výkonu a síly motoru

Obnovení výkonu a síly motoru

Dekarbonizace je klíčovým procesem pro zlepšení síly a výkonu vašeho motoru. Během běžného provozu se v motoru shromažďují karbonové usazeniny, které způsobují snížení efektivity spalování a tím pádem ztrátu výkonu. Tím, že tyto usazeniny odstraníme, obnovíme původní vlastnosti motoru, což vede k lepšímu spalování paliva a obnovení výkonu.

Proces dekarbonizace čistí klíčové komponenty motoru, jako jsou ventily, spalovací komory a písty, což umožňuje palivu a vzduchu lepší průchodnost a efektivnější spalování. Výsledkem je, že motor reaguje pružněji na přidání plynu, zvyšuje se jeho maximální výkon a zlepšuje se celková odezva vozidla.

Podle našich zkušeností a testů na válcových brzdách je běžné, že po dekarbonizaci se zvýší výkon o pár jednotek kw i kroutící moment o několik %. Také se zlepší výkonová křivka – motor lépe zabírá “odspodu”.

Hladší a tišší chod motoru

Hladší a tišší chod motoru

Dekarbonizace motoru může významně přispět k tiššímu a hladšímu chodu vašeho vozidla. Tento proces odstraňuje karbonové usazeniny, které se s časem tvoří na vnitřních částech motoru, jako jsou ventily, spalovací komory a písty. Tyto usazeniny mohou způsobovat zvýšené vibrace, hluk a drsný chod motoru.

Když jsou tyto usazeniny odstraněny, zlepšuje se kompresní poměr motoru, to vede k efektivnějšímu spalování paliva a redukci nežádoucích vibrací a hluku motoru. Chod motoru je tak hladší a tišší.

V Bez Karbonu provádíme dekarbonizaci pomocí vodíkové technologie, která je nejen šetrná k motoru, ale i k životnímu prostředí. Dopřejte svému vozu péči, která prodlouží jeho životnost a zvýší komfort vašeho cestování.

Snížení emisí

Snížení emisí

Vodíková dekarbonizace je účinný způsob, jak snížit emise vašeho automobilu. Zvýšená kouřivost a emise mohou mít více příčin, často se problém skrývá právě v karbonem zaneseném motoru.

Při tomto procesu vodík působí na karbonové usazeniny v motoru, které se následně transformují na plyn a jsou bezpečně odvedeny ven výfukem. Na rozdíl od mechanického či chemického čištění, které může za určitých okolností způsobit zanesení dalších částí motoru, vodíková dekarbonizace je méně invazivní. Tím, že efektivně odstraňuje usazeniny z klíčových částí motoru jako je spalovací komora, DPF, katalyzátor a turbo, přispívá k lepšímu spalování paliva a snižuje emise.

Zde si můžete prohlédnout výsledky z měření emisí před a po dekarbonizaci u VW Touranu.

Snížení spotřeby paliva

Snížení spotřeby paliva

Zvýšená spotřeba může mít několik příčin. Patří mezi ně nízký tlak v pneumatikách, opotřebované vstřikovače, poškozená lambda sonda, zadřené brzdy, dodatečný odpor vzduchu, zapnutá klimatizace, opotřebované zapalovací svíčky, rozbitý termostat a v neposlední řadě také váš styl jízdy… A co s tím?

Dekarbonizace je účinný způsob, jak snížit spotřebu paliva vašeho vozidla. Tento proces odstraňuje nahromaděné karbonové usazeniny z klíčových částí motoru, jako jsou například spalovací komory, vstřikovače a ventily. Čistý motor pracuje efektivněji, což vede k lepšímu spalování paliva a zvýšené celkové účinnosti.

Podívejte se například na reálné výsledky snížení spotřeby u Renault Master a tahače MAN TGX.

V Bez Karbonu nabízíme profesionální služby vodíkové dekarbonizace, které vám pomohou udržet váš motor v optimálním stavu a zároveň šetřit na nákladech za palivo. Investice do dekarbonizace se vám při běžném nájezdu 15–20 tisíc km ročně za rok vrátí díky nižší spotřebě paliva. Dopřejte si efektivnější provoz vašeho vozu a užijte si jízdu s nižší spotřebou!

Vyčištění DPF a katalyzátoru

Vyčištění DPF a katalyzátoru

Správný chod filtru pevných částic (DPF) ve vašem autě je klíčový pro správnou funkčnost motoru. Vodíková dekarbonizace je nejen efektivní, ale i šetrnou metodou čištění DPF. Tento proces, který trvá maximálně 50–80 minut, nevyžaduje demontáž filtru a je cenově výhodnější oproti jiným metodám nebo koupi nového filtru.

Jak souvisí karbon a DPF?

Je normální, že se v nějaké míře karbon ve filtru DPF usazuje. Čím více je motor zanesený, tím rychleji se také filtr pevných částic zaplňuje. Auto si se zanesením nějakou dobu dokáže poradit samo. Při delších jízdách provádí automatickou regeneraci, při které saze spaluje. Časem je ale toto spalování méně efektivní a saze se usazují víc. 

Jak vidíte, s DPF filtrem je to složitější.
Jak odhadnout zda vodíková dekarbonizace bude stačit? 

Kontrolka DPF svítí

Pokud se vám rozsvítila kontrolka, jeďte nejdříve vozidlo pořádně projet. To znamená alespoň na půl hodiny po zahřátí ve zvýšených otáčkách. Měla by proběhnout regenerace a kontrolka zhasnout. Pokud se vám to stane po druhé, nebo kontrolka nezhasne, už je nejvyšší čas nás navštívit.

Vozidlo je v nouzovém režimu nebo kontrolka DPF stále svítí

Pokud máte po ruce diagnostiku, zkuste zjistit, kde je problém a nakolik je DPF zanesené. Může se totiž také stát, že DPF je naprosto v pořádku, ale snímače vykazují chybné signály. V případě, že máte po ruce automechanika, měl by vám poradit a zkusit spustit vynucenou regeneraci. Ať už tato regenerace pomůže nebo ne, neváhejte se k nám objednat na pročištění, problém se totiž zaručeně brzy vrátí, pokud ho nebudete řešit a pak už může být pozdě.

Rozhodujete se, zda filtr demontovat a nechat ho vyčistit proplachem? Doporučujeme to provést v tomto pořadí 1) dekarbonizace vodíkem 2) čištění proplachem. Proč? Za prvé: dekarbonizace může problém vyřešit dostatečně a ušetříte několik tisíc. Za druhé: často se stává, že pokud si necháte DPF vyčistit mechanicky, tak za několik měsíců je stejně znovu zanesené a celý proces řešíte znovu. Filtr pouze sbírá nadměrné saze z motoru. Pokud vyčistíte motor, DPF vám vydrží déle. A toho dosáhnete pomocí dekarbonizace vodíkem.

Filtr je KO

V některých případech ani dekarbonizace nestačí. DPF může být poškozené nebo plné popela. Co je popel? Časem auto nespálí 100 % sazí a z těch, které se nahromadí, začne vytvářet tzv. popel. Popel už v autě zůstává a nelze se ho snadno zbavit. Pokud máte najeto mezi 200–300 tis. kilometry, popela může být ve filtru tolik, že nebude jiná cesta než filtr demontovat a “propláchnout” nebo vyměnit za nový.

  • Co to je a jak funguje

    Co to je a jak to funguje

    Dekarbonizace je šetrná a efektivní metoda odstranění karbonu z motoru a jeho dalších součástí. Karbon se totiž tvoří i na turbodmychadle, vstřikovačích a dalších, velmi nákladných součástkách. Kromě těchto dílů je dekarbonizace velmi efektivní také při čištění filtru pevných částic a dalších úzkých míst, do kterých se mechanickou cestou téměř vůbec nedostanete.

    Při dekarbonizaci vodíkem není potřeba nic rozebírat. Do sání vzduchu připojíme speciální přístroj, který do motoru vhání směs kyslíku a vodíku, u osobních automobilů běžně v množství 18 litrů/min. Pro dosažení požadovaného výsledku zahříváme motor na běžnou provozní teplotu a necháme ho běžet na 2000 otáček. Jakmile dojde ke zvýšení teploty, začnou se karbonové úsady měnit na plyn díky pyrolýze. Postupně veškerý karbon odejde společně s výfukovými plyny. Celý proces je na 50-80 minut, a to podle objemu motoru.

     

    Ceník dekarbonizace
  • Příznaky, že je dekarbonizace potřeba

    Příznaky, že je dekarbonizace potřeba

    Odhalit správný čas na dekarbonizaci motoru může být v některých situacích oříšek. Příznaky se mohou projevit najednou nebo postupně. Navíc i zkušený řidič může mít problém rozpoznat postupně se projevující změny. Proto je dobré vsadit na prevenci a předejít tak zbytečnému poškození motoru a jeho nákladným opravám. Dekarbonizaci motoru doporučujeme provádět od nájezdu 40–50 tis. km a poté pravidelně každý rok.

    Snížení výkonu

    Ztráta výkonu je někdy velmi těžko rozpoznatelná, protože jde o postupný proces. Zkušený řidič si ale může všimnou, že auto už není tak rychlé v předjíždění, do kopce musí víckrát podřadit a obecně je auto líné. Jestliže máte pocit, že v místech, kde jste spolehlivě řadili čtyřku, nyní auto špatně táhne a má problém i s trojkou, navštivte jednu z našich poboček Bez Karbonu.

    Zvýšená spotřeba

    Pokud se průměrná spotřeba vozidla během delšího intervalu zvedla o litr či dva, nemusí být na vině pouze nešetrná jízda řidiče. Může se jednat například také o karbonové úsady na vstřikovačích, které jsou na jakékoliv nečistoty velmi citlivé a tak výrazně zvyšují spotřebu.

    Nepravidelný chod motoru

    Zdá se vám, že začíná ručička na otáčkoměru kolísat a při jízdě neslyšíte vlastního slova? Na vině mohou být karbonové úsady, které jsou příčinou nepravidelného chodu motoru. V tomto případě byste měli co nejdříve navštívit autoservis či jednu z našich poboček, na které odstraníme karbon z vašeho motoru pomocí vodíkové dekarbonizace.

    Auto neprojde emisemi

    Jestliže se množství karbonu nahromadí až do takové míry, že vám z výfuku vychází šedý, až černý kouř, nechte motor vozidla dekarbonizovat – emisemi totiž určitě neprojdete. Dekarbonizace motoru vodíkem pomůže snížit kouřivost motoru, ale můžete ji využívat také jako prevenci a na stk si zajistit stále stejné hodnoty naměřených emisí.

    Problém s DPF filtrem

    Filtr pevných částic je jedním z těch, který bohužel zanedbání odskáče jako jeden z prvních. Jeho pořízení je velmi nákladné, a přitom se jeho poškození dá velmi snadno předejít. Stačí svůj vůz jednou ročně dekarbonizovat vodíkem a karbonové úsady „vypálit“ ze všech součástí motoru. Více o potížích s DPFkem, a jak je řešit, se dozvíte tady.

    Ceník dekarbonizace
  • Jak často motor dekarbonizovat

    Jak často motor dekarbonizovat

    Vodíkovou dekarbonizaci doporučujeme provádět každý rok, minimálně jako prevenci před možnými škodami v důsledku zanesení jednotlivých součástí motoru karbonem. Za pouhých 60 minut ročně si ušetříte desítky hodin v autoservisu s řešením možných poruch motoru.

    Pokud však patříte mezi majitele automobilů s motorem 1.6 FSI, 1.2 TCe a mnohé další, které mají sklony ke tvorbě karbonových úsad v motoru, doporučujeme provádět dekarbonizaci vodíkem každých 15 000 km.

    Ceník dekarbonizace
  • Které díly dekarbonizace vyčistí

    Které díly dekarbonizace vyčistí

    Vodíková dekarbonizace si poradí s každou součástkou bez toho, aniž byste ji museli z auta demontovat. Přečtěte si, co karbon v jednotlivých dílech způsobuje a proč byste se ho měli co nejdříve zbavit.

    Turbodmychadlo 

    Během provozu se v turbodmychadle mohou hromadit karbonové usazeniny způsobené nedokonalým spalováním, což může snižovat jeho efektivitu a výkon. Dekarbonizace čistí tyto usazeniny, obnovuje hladký chod turbodmychadla a zlepšuje jeho reakci. Díky tomu se zvyšuje výkon motoru, snižují se emise a prodlužuje životnost celé pohonné jednotky.

    DPF

    O účincích dekarbonizace na filtr pevných částic se dozvíte tady.

    Ventily

    Postupné usazování karbonu kolem ventilů má za následek špatnou těsnost, což znamená, že do motoru proudí nedostatečné množství paliva a vzduchu a dochází tak k postupnému poklesu výkonu motoru. Dekarbonizace vodíkem vyčistí spodní části ventilů.

    Písty a pístní kroužky

    V důsledku špatného spalování paliva a oleje se na pístech a pístních kroužcích tvoří karbonové usazeniny. Postupně tak dochází k jejich zvýšenému opotřebení kvůli jejich nedostatečnému promazávání. Karbon na pístech a pístních kroužcích má za následek také zvýšenou kouřivost a hlučnější chod motoru.

    Lambda sondy

    Tyto senzory kyslíku je potřeba udržovat v čistotě, protože zajišťují správnou regulaci palivové směsi. Pokud jsou zanesené karbonem, nejsou už tak spolehlivé. Lambda sondy vysílají špatné signály o poměru Co2 ve výfukových plynech. Podle toho poté jednotka upravuje dávkované množství paliva. Pokud jsou sondy zanesené, jednotka dostává špatné informace a to zvyšuje spotřebu vozidla a zvyšuje tvorbu karbonu.

    Vstřikovací trysky

    Tyto malé součástky mají za úkol dopravit do motoru optimální množství paliva. Pokud jsou vstřikovací trysky zanesené karbonem, dochází ke zvýšení spotřeby a větší tvorbě karbonu kvůli nedokonalému spalování.

    Katalyzátor

    Pokud jste neprošli emisemi nebo se vám výrazně zvýšila kouřivost z výfuku, na vině je nejspíš příliš velké množství karbonu v katalyzátoru. Právě tato část zadržuje škodlivé látky, které jinak putují do ovzduší.

    Svíčky

    Velmi častým místem, na kterém se karbon nachází, jsou svíčky. Zakarbonované svíčky způsobují neúplné zapálení směsi paliva. V důsledku toho se sníží účinnost motoru a automaticky dochází ke zvýšení tvorby karbonu na ostatních dílech.

    EGR ventily

    EGR ventil vrací část výfukových zplodin zpět do sání, kde se mísí společně s palivem a vzduchem. Jeho hlavní funkcí je pomáhat při snižování emisí. Vodík někdy dokáže EGR ventil částečně vyčistit, ale čím dále je egr ventil od spalovací komory, tím účinnost dekarbonizace klesá. Také záleží na typu motoru, a proto nemusí dojít k pročištění egr ventilu tak, jak by bylo potřeba. V takovém případě doporučujeme po vodíkové dekarbonizaci provést ještě mechanické vyčištění EGR ventilu.

     

    Ceník dekarbonizace
  • Prodloužení životnosti motoru

    Prodloužení životnosti motoru

    Dekarbonizace je efektivní metoda pro prodloužení životnosti motoru vašeho vozidla. Tento proces odstraňuje karbonové usazeniny, které se postupně hromadí v motoru a mohou vést k jeho předčasnému opotřebení. Tyto usazeniny způsobují zvýšené tření mezi pohyblivými částmi motoru, a snižují tak životnost jednotlivých dílů.

    Při dekarbonizaci jsou odstraněny nečistoty z kritických míst. To zajistí hladší a efektivnější spalování, snížení teploty motoru a minimalizuje riziko vážných mechanických poruch. Motor tak pracuje v optimálních podmínkách, což přispívá k jeho delší životnosti a spolehlivosti.

    Pravidelná dekarbonizace je proto nejen investicí do aktuálního stavu vašeho vozidla, ale i prevencí proti budoucím drahým opravám, což má přímý dopad na zachování jeho hodnoty a šetření vaší peněženky. Investicí pár tisíc ročně ušetříte nákladné opravy v rámci desetitisíců.



    Ceník dekarbonizace
  • Obnovení výkonu a síly motoru

    Obnovení výkonu a síly motoru

    Dekarbonizace je klíčovým procesem pro zlepšení síly a výkonu vašeho motoru. Během běžného provozu se v motoru shromažďují karbonové usazeniny, které způsobují snížení efektivity spalování a tím pádem ztrátu výkonu. Tím, že tyto usazeniny odstraníme, obnovíme původní vlastnosti motoru, což vede k lepšímu spalování paliva a obnovení výkonu.

    Proces dekarbonizace čistí klíčové komponenty motoru, jako jsou ventily, spalovací komory a písty, což umožňuje palivu a vzduchu lepší průchodnost a efektivnější spalování. Výsledkem je, že motor reaguje pružněji na přidání plynu, zvyšuje se jeho maximální výkon a zlepšuje se celková odezva vozidla.

    Podle našich zkušeností a testů na válcových brzdách je běžné, že po dekarbonizaci se zvýší výkon o pár jednotek kw i kroutící moment o několik %. Také se zlepší výkonová křivka – motor lépe zabírá “odspodu”.

    Ceník dekarbonizace
  • Hladší a tišší chod motoru

    Hladší a tišší chod motoru

    Dekarbonizace motoru může významně přispět k tiššímu a hladšímu chodu vašeho vozidla. Tento proces odstraňuje karbonové usazeniny, které se s časem tvoří na vnitřních částech motoru, jako jsou ventily, spalovací komory a písty. Tyto usazeniny mohou způsobovat zvýšené vibrace, hluk a drsný chod motoru.

    Když jsou tyto usazeniny odstraněny, zlepšuje se kompresní poměr motoru, to vede k efektivnějšímu spalování paliva a redukci nežádoucích vibrací a hluku motoru. Chod motoru je tak hladší a tišší.

    V Bez Karbonu provádíme dekarbonizaci pomocí vodíkové technologie, která je nejen šetrná k motoru, ale i k životnímu prostředí. Dopřejte svému vozu péči, která prodlouží jeho životnost a zvýší komfort vašeho cestování.

    Ceník dekarbonizace
  • Snížení emisí

    Snížení emisí

    Vodíková dekarbonizace je účinný způsob, jak snížit emise vašeho automobilu. Zvýšená kouřivost a emise mohou mít více příčin, často se problém skrývá právě v karbonem zaneseném motoru.

    Při tomto procesu vodík působí na karbonové usazeniny v motoru, které se následně transformují na plyn a jsou bezpečně odvedeny ven výfukem. Na rozdíl od mechanického či chemického čištění, které může za určitých okolností způsobit zanesení dalších částí motoru, vodíková dekarbonizace je méně invazivní. Tím, že efektivně odstraňuje usazeniny z klíčových částí motoru jako je spalovací komora, DPF, katalyzátor a turbo, přispívá k lepšímu spalování paliva a snižuje emise.

    Zde si můžete prohlédnout výsledky z měření emisí před a po dekarbonizaci u VW Touranu.

    Ceník dekarbonizace
  • Snížení spotřeby paliva

    Snížení spotřeby paliva

    Zvýšená spotřeba může mít několik příčin. Patří mezi ně nízký tlak v pneumatikách, opotřebované vstřikovače, poškozená lambda sonda, zadřené brzdy, dodatečný odpor vzduchu, zapnutá klimatizace, opotřebované zapalovací svíčky, rozbitý termostat a v neposlední řadě také váš styl jízdy… A co s tím?

    Dekarbonizace je účinný způsob, jak snížit spotřebu paliva vašeho vozidla. Tento proces odstraňuje nahromaděné karbonové usazeniny z klíčových částí motoru, jako jsou například spalovací komory, vstřikovače a ventily. Čistý motor pracuje efektivněji, což vede k lepšímu spalování paliva a zvýšené celkové účinnosti.

    Podívejte se například na reálné výsledky snížení spotřeby u Renault Master a tahače MAN TGX.

    V Bez Karbonu nabízíme profesionální služby vodíkové dekarbonizace, které vám pomohou udržet váš motor v optimálním stavu a zároveň šetřit na nákladech za palivo. Investice do dekarbonizace se vám při běžném nájezdu 15–20 tisíc km ročně za rok vrátí díky nižší spotřebě paliva. Dopřejte si efektivnější provoz vašeho vozu a užijte si jízdu s nižší spotřebou!

    Ceník dekarbonizace
  • Vyčištění DPF a katalyzátoru

    Vyčištění DPF a katalyzátoru

    Správný chod filtru pevných částic (DPF) ve vašem autě je klíčový pro správnou funkčnost motoru. Vodíková dekarbonizace je nejen efektivní, ale i šetrnou metodou čištění DPF. Tento proces, který trvá maximálně 50–80 minut, nevyžaduje demontáž filtru a je cenově výhodnější oproti jiným metodám nebo koupi nového filtru.

    Jak souvisí karbon a DPF?

    Je normální, že se v nějaké míře karbon ve filtru DPF usazuje. Čím více je motor zanesený, tím rychleji se také filtr pevných částic zaplňuje. Auto si se zanesením nějakou dobu dokáže poradit samo. Při delších jízdách provádí automatickou regeneraci, při které saze spaluje. Časem je ale toto spalování méně efektivní a saze se usazují víc. 

    Jak vidíte, s DPF filtrem je to složitější.
    Jak odhadnout zda vodíková dekarbonizace bude stačit? 

    Kontrolka DPF svítí

    Pokud se vám rozsvítila kontrolka, jeďte nejdříve vozidlo pořádně projet. To znamená alespoň na půl hodiny po zahřátí ve zvýšených otáčkách. Měla by proběhnout regenerace a kontrolka zhasnout. Pokud se vám to stane po druhé, nebo kontrolka nezhasne, už je nejvyšší čas nás navštívit.

    Vozidlo je v nouzovém režimu nebo kontrolka DPF stále svítí

    Pokud máte po ruce diagnostiku, zkuste zjistit, kde je problém a nakolik je DPF zanesené. Může se totiž také stát, že DPF je naprosto v pořádku, ale snímače vykazují chybné signály. V případě, že máte po ruce automechanika, měl by vám poradit a zkusit spustit vynucenou regeneraci. Ať už tato regenerace pomůže nebo ne, neváhejte se k nám objednat na pročištění, problém se totiž zaručeně brzy vrátí, pokud ho nebudete řešit a pak už může být pozdě.

    Rozhodujete se, zda filtr demontovat a nechat ho vyčistit proplachem? Doporučujeme to provést v tomto pořadí 1) dekarbonizace vodíkem 2) čištění proplachem. Proč? Za prvé: dekarbonizace může problém vyřešit dostatečně a ušetříte několik tisíc. Za druhé: často se stává, že pokud si necháte DPF vyčistit mechanicky, tak za několik měsíců je stejně znovu zanesené a celý proces řešíte znovu. Filtr pouze sbírá nadměrné saze z motoru. Pokud vyčistíte motor, DPF vám vydrží déle. A toho dosáhnete pomocí dekarbonizace vodíkem.

    Filtr je KO

    V některých případech ani dekarbonizace nestačí. DPF může být poškozené nebo plné popela. Co je popel? Časem auto nespálí 100 % sazí a z těch, které se nahromadí, začne vytvářet tzv. popel. Popel už v autě zůstává a nelze se ho snadno zbavit. Pokud máte najeto mezi 200–300 tis. kilometry, popela může být ve filtru tolik, že nebude jiná cesta než filtr demontovat a “propláchnout” nebo vyměnit za nový.

    Ceník dekarbonizace

Cena dekarbonizace vodíkem

Cena dekarbonizace vodíkem

Cena dekarbonizace vodíkem se určuje na základě objemu motoru. Ke každé dekarbonizaci dostanete zdarma základní diagnostiku vozu. Uvedené ceny jsou s DPH.

50 min

Objem motorudo 1 300 cm³


2 690 Kč
Objednat
60 min

Objem motorudo 1 900 cm³


2 990 Kč
Objednat
Oblíbené
70 min

Objem motorudo 2 500 cm³


3 290 Kč
Objednat
80 min

Objem motorudo 5 000 cm³


3 990 Kč
Objednat
120 min

Objem motorunad 5 000 cm³


5 990 Kč
Objednat

Samostatná diagnostika vozidla stojí 300 Kč. Čištění klimatizace interiéru ozónem stojí samostatně 550 Kč. Na pobočce v HK lze objednat také výměnu oleje, popřípadě další mechanické práce!

Cena dekarbonizace u Vás doma

Cena dekarbonizace vodíkem se určuje na základě objemu motoru. Cenu vám vždy spočítáme přímo na míru podle vašich objemů, počtu aut a vzdálenosti od nejbližší pobočky. Cena dopravy je 1000 Kč, takže čím více aut, tím více ušetříte!

V ceníku je kalkulován příklad pro objemy motoru do 1.9 ccm. Cena dopravy je 1000 Kč do vzdálenosti 40 km od nejbližší pobočky, za každý další kilometr poté 8 Kč/km. V rámci dekarbonizace provádíme diagnostiku a je možné přikoupit čištění klimatizace ozónem.

Cena dekarbonizace pro firmy

Ať už máte auta, autobusy nebo tahače, dokážeme nacenit a vyčistit jakýkoliv motor. Kalkulaci vám vždy rádi provedeme na míru. Na čištění můžeme dorazit přímo k vám do firmy.

K dekarbonizaci provádíme zdarma diagnostiku a čištění klimatizace a interiéru ozónem.

Kde najdete naše pobočky

Vyberte si nejbližší pobočku a objednejte se přes tlačítko, nebo rovnou zavolejte na telefon uvedený u každé pobočky. Pokud máte vhodný prostor, můžeme dojet přímo k Vám.