FAQ – časté dotazy

FAQ – časté dotazy

 

Jak to přesně funguje?

Používáme moderní vodíkovou technologii. Stroj vyrábí vodíkový plyn, který pouštíme sáním do motoru při otáčkách cca 2000 rpm. Obohatí tak směs a zlepší spalování. Vodíkový plyn narušuje strukturu uhlíkových usazenin, probíhá tzv. pyrolýza. Následně usazeniny sublimují (mění se na plyn) a shoří nebo odchází výfukovým systémem pryč. Velikou výhodou je, že jelikož jsou plynné, nemohou se usadit v dalších částech soustavy, např. v katalyzátoru. Naopak velmi dobře čistí i výfukovou soustavu včetně DPF.

Vyčistí to i DPF? A co EGR?

Ano může být vyčištěno i DPF. Vodík jde do auta v podobě plynu a vyčistí téměř celou spalovací soustavu včetně katalyzátoru a DPF. Síla čištění někdy dokáže uvolnit i velmi zanesené motory a dostat se až k filtru pevných částic. Podle našich zkušeností dokáže uvolnit z DPF filtru dostatečné množství sazí a obnovuje proces automatické regenerace. Mnohdy i v případech, kdy již systém vozu nedovolí vynucenou regeneraci. Toto ovšem neplatí plošně pro všechny vozidla a vždy je potřeba individuální konzultace. Pokud je filtr zanesený popílkem bude pravděpodobně potřeba jiný druh čištění (např. mechanické čištění). Vždy má však čištění smysl, protože si vyčistíte jiné díly. 

Co se týče EGR ventilu, záleží na jeho vzdálenosti od válců. Čím dále je, tím účinnost čištění klesá. Také záleží na typu motoru a proto někdy nemusí dojít k pročištění EGR ventilu tak, jak by bylo potřeba. I zde platí, že má čištění smysl. 

Nemůže dekarbonizace auto poškodit?

Vodíková technologie je nejbezpečnější forma dekarbonizace. Nepoužíváme žádnou chemii. Uhlíkové usazeniny se mění na plyn a tím pádem se nikde dále neusazují. Při čištění se o moc nezvyšuje provozní teplota, takže díly nijak netrpí. Pístní kroužky nezačnou propouštět olej. Nic v motoru nerozebíráme, nehrozí mechanické porušení částí.

Čistili jsme i vozidla s nájezdem přes 500 000 km, velmi zanesené i přes 30 let staré, a nezaznamenali jsme žádné negativní výsledky. 

Máte nějaké certifikáty?

Samozřejmě. Stroj má všechny potřebné certifikace EU a je testovaný pro trh v České republice. Disponuje jedním z nejvyšších výkonů na trhu. Upozorňujeme, že se většinou můžete setkat se stroji z Asie, které nemusí mít potřebné testy ani výkon.

Naši pracovníci jsou velmi dobře informováni a školeni ve vodíkové technologii.

Máte nějaké výsledky měření?

Majitel Škoda Octavia 1.9 TDI 77kw neprošel 6.8.2021 na emisích kvůli vysoké kouřivosti. Dovolená kouřivost je pro toto vozidlo 1.0, ale naměřil 1,49. Ihned se k nám tedy objednal na dávku vodíku, kterou jsme jeho autu dopřáli 15.8.
16.8. Šel znovu na emise a po dekarbonizaci vodíkem auto naměřilo pouze 0,48!  Zde je krásně vidět, jak se dekarbonizací výrazně sníží kouřivost. Pán nám ještě reportoval živější a příjemnější chod motoru.
Škoda Octavia 1.9 TDI 77kw


Škoda Octavia 1.9 TDI 77kw

Měření emisí před dekarbonizací vodíkem


Měření emisí před dekarbonizací vodíkem

Měření emisí po dekarbonizaci vodíkem


Měření emisí po dekarbonizaci vodíkem

Měření výkonu na brzdě

Na benzínovém vozidle Škoda Octavia 1.6. jsme měřili výkon na válcové zkušebně. Před dekarbonizací byl výkon 72,78 kW a kroutící moment 101,47 Nm. Po dekarbonizaci výkon poskočil na 73,16 kW a kroutící moment vzrostl na neuvěřitelných 137,11 Nm!

Výsledek můžete vidět na grafu níže. Kdy na prvním grafu je měření před a na druhém grafu je měření po dekarbonizaci.  Tím, že vodík pročistil systém, tak došlo k výraznému nárůstu kroutícího monentu. Díky tomu auto mělo lepší akceleraci a bylo svižnější.

Měření na brzdě před dekarbonizací vodíkem


Měření na brzdě před dekarbonizací vodíkem

Měření na brzdě po dekarbonizaci vodíkem


Měření na brzdě po dekarbonizaci vodíkem

Jak vznikla dekarbonizace vodíkem

Určitě si budete pamatovat, že se dříve dávala do sání motoru voda, aby se zvýšil jeho výkon (spíše po domacku vymyšlené a krátkodobé řešení). Vodíková dekarbonizace vznikla při vývoji vodíkového automobilu, kdy nejdříve technici testovali na spalovacích motorech, zda vodík nepoškodí mechanicky motor uvnitř. Když si motory rozebírali, zjistili, že některé díly jsou naprosto čisté a není na nich žádný karbon. Díky tomu si uvědomili, že má vodík čistící účinky a tak byla na světě vodíková dekarbonizace…

Cena dekarbonizace vodíkem

Cena dekarbonizace vodíkem

Cena dekarbonizace vodíkem se určuje na základě objemu motoru. Ke každé dekarbonizaci dostanete zdarma základní diagnostiku vozu. Uvedené ceny jsou s DPH.

50 min

Objem motorudo 1 300 cm³


2 690 Kč
Objednat
60 min

Objem motorudo 1 900 cm³


2 990 Kč
Objednat
Oblíbené
70 min

Objem motorudo 2 500 cm³


3 290 Kč
Objednat
80 min

Objem motorudo 5 000 cm³


3 990 Kč
Objednat
120 min

Objem motorunad 5 000 cm³


5 990 Kč
Objednat

Samostatná diagnostika vozidla stojí 300 Kč. Čištění klimatizace interiéru ozónem stojí samostatně 550 Kč.

Cena dekarbonizace u Vás doma

Cena dekarbonizace vodíkem se určuje na základě objemu motoru. Cenu vám vždy spočítáme přímo na míru podle vašich objemů, počtu aut a vzdálenosti od nejbližší pobočky. Cena dopravy je 1000 Kč, takže čím více aut, tím více ušetříte!

V ceníku je kalkulován příklad pro objemy motoru do 1.9 ccm. Cena dopravy je 1000 Kč do vzdálenosti 40 km od nejbližší pobočky, za každý další kilometr poté 8 Kč/km. V rámci dekarbonizace provádíme diagnostiku a je možné přikoupit čištění klimatizace ozónem.

Cena dekarbonizace pro firmy

Ať už máte auta, autobusy nebo tahače, dokážeme nacenit a vyčistit jakýkoliv motor. Kalkulaci vám vždy rádi provedeme na míru. Na čištění můžeme dorazit přímo k vám do firmy.

K dekarbonizaci provádíme zdarma diagnostiku a čištění klimatizace a interiéru ozónem.

Kde najdete naše pobočky

Vyberte si nejbližší pobočku a objednejte se přes tlačítko, nebo rovnou zavolejte na telefon uvedený u každé pobočky. Pokud máte vhodný prostor, můžeme dojet přímo k Vám.